ons huizeke

't Heeft eigenlijk niets met moto's te maken, maar je wilt het hier toch in de winkel zetten ...
m4nTiS
2000cc

Moto('s): Triumph Sprint ST 1050

Re: ons huizeke

Berichtdoor m4nTiS op vr mei 23, 2014 16:52

laouen schreef:
m4nTiS schreef:Al was het maar om te kijken hoe het zeker niet moet (zoals in de meeste afleveringen van "Ik Vertrek")
Soms is dat bemoedigend, soms toch ook wel beangstigend... als je ziet wat er allemaal fout kan gaan. Maar goed, wie niet waagt, niet wint.

Zoals eerder al 'ns gezegd: de taal spreken is mijn mijn ogen cruciaal. Da's ook de terugkerende les uit 'ik vertrek' vind ik. En ik zou daarbij toch niet te hard vertrouwen op 'die vriend die daar de taal spreekt'... als je een zaak opent in een vreemd land moet je de mensen nu eenmaal in hun taal kunnen bedienen. En ja, in de toeristische sector spreken veel mensen Engels, maar mijn ervaring is dat er daarbuiten toch niet veel die kennis hebben hoor. Je moet maar es met de secretaresse van een Zweedse chirurg proberen te bellen :? #-o :-# :cry:
Soit, mijn mening daarover kende je al langer en ik begrijp dat niet iedereen is zo zot om een niet zo alledaagse taal te gaan studeren om op verlof te gaan, maar in het geval van een emigratie, lijkt het mij toch essentieel...

Yep, die mening kende ik al en zoals ik al zei zijn we dezelfde mening toegedaan. Zweeds leren en spreken staat ook voor ons bovenaan de prioriteitenlijst :wink:
En ik heb geen probleem met het spreken van andere talen. Op mijn werk spreek ik meer Engels en Duits dan Nederlands :D
Zolang t maar niet teveel Frans is :lol:

laouen schreef:Jawadde :shock: :dtu:
Succes ermee! Laat ze maar goed tegen mekaar op bieden dan :lol:

Thnx!
Ja, lijkt zo iets te gaan worden.
Daarnet nog iemand aan de deur gehad die vroeg of hij toch niet snel ff mocht zien... want als het hem beviel dan wilde hij gerust €15.000 boven de vraagprijs gaan :shock:
Heb hem echter moeten teleurstellen. Het huis staat nog niet 100% op orde en we hebben een contract met een makelaar waar instaat dat alles via hem moet gaan.
Moest die makelaar nu een wildvreemde zijn dan had ik misschien nog durven ja zeggen, maar de makelaar is al 30 jaar een goede vriend van me. Die wil ik echt niet onder zijn duiven schieten.

Mario schreef:succes met de toekomstplannen ! :)

enneh, profiteurs dat gijle zijt om op ons kosten een jaar in Zweden te gaan zitten :x
om die Antwerpse fooraap te parafraseren

Ook bedankt!
En ja... misschien zijn we wel een beetje profiteurs... maar geloof me dat ik gerust zonder die "extra middelen" had willen vertrekken.
Had op t werk al eens gepolst of ik niet gewoon een jaar verlof zonder wedde kon krijgen, maar daar willen ze niet van weten.
En dan is tijdskrediet de enige optie zonder dat je direct ontslag moet nemen en al je bruggen gaat opblazen.
If you've got a problem... take it up with my butt cause he's the only one who gives a crap! :evil:

Afbeelding

Come visit us at B&B Gamla Skolan

m4nTiS
2000cc

Berichtdoor m4nTiS op do mei 29, 2014 10:50

maandag was het dus "open huis" en ik ben blij dat ik niet thuis was, want het was naar het schijnt een overrompeling :shock:
dinsdag zijn er dan een aantal biedingen binnengekomen. Enkele dik onder de vraagprijs, sommige ronde de geschatte prijs en enkele boven de vraagprijs... dus het ziet er naar uit dat we tegen volgende week een ondertekende compromis hebben \:D/
If you've got a problem... take it up with my butt cause he's the only one who gives a crap! :evil:

Afbeelding

smullie
2000cc

Moto('s): BMW R1200GS

Berichtdoor smullie op do mei 29, 2014 19:48

m4nTiS schreef:maandag was het dus "open huis" en ik ben blij dat ik niet thuis was, want het was naar het schijnt een overrompeling :shock:
dinsdag zijn er dan een aantal biedingen binnengekomen. Enkele dik onder de vraagprijs, sommige ronde de geschatte prijs en enkele boven de vraagprijs... dus het ziet er naar uit dat we tegen volgende week een ondertekende compromis hebben \:D/

Ge hebt dan toch gelukkig ongelijk gekregen!
Succes nog voor de komende dagen...
Pastoor Walter: "Agressiviteit, daar ken ik alles van! Ik zit wel in een motorbende, he..." :cool:

Joker
2000cc

Berichtdoor Joker op do mei 29, 2014 23:26

Proficiat maar let op met biedingen beter iets minder maar een kredietwaardige koper ;-)
Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet.

Droopy
1300cc

Berichtdoor Droopy op ma jun 02, 2014 10:52

:shock: Kom ik hier eens piepen en dan zie ik dat die m4ntis hier naar 't Noorden wil trekken.
Alé succes met jullie Landgång zaak. :wink:

Die broodjeszaak is trouwens een goede beslissing, een B&B uitbaten lijkt zalig maar het is veel investeren en veel werken om (meestal) weinig te verdienen. :?

ps Wat jullie huis betreft kan ik alleen maar zeggen dat dit (als ik op de foto's afga) zeker zijn prijs waard is. Een mens moet geduld hebben maar ik zou nog niet te snel zakken in prijs. :wink:
ps 2 Zet datzelfde huis hier en je krijgt er minimum100.000 € meer voor.
.
.
Pluk de dag voor de dag jou plukt
.
.

m4nTiS
2000cc

Berichtdoor m4nTiS op wo jun 04, 2014 02:36

Merci allemaal!

Joker, je hebt zeker gelijk... en dat is ook de reden waarom ik hier de champagne nog niet heb laten knallen. Eerst zien, dan geloven.
Maar goed, diene mens zei dat ze al 1.5 jaar in Wijnegem op zoek zijn en dat ze al 3 huizen vlak voor hun neus hebben zien voorbij gaan (moet een zicht geweest zijn :lol: ) en dat ze hier echt voor willen gaan...
Tja, kan me niet inbeelden dat ge na 1.5 jaar zoeken nog niet weet wat je budget is.
Maar goed, voorlopig is het nog hout vasthouden [-o<

En inderdaad Droopy.. B&B lijkt allemaal rozengeur en maneschijn... Want op verlof is dat toch o zo plezant he :D
De realiteit is inderdaad dikwijls anders. Dat horen we genoeg van onze Belgisch/Zweedse vrienden.
Klanten die iets stuk doen, rare verzoeken hebben (is die melk van een bruin-witte koe? Oei, ik lust enkel melk van zwart-witte koe :roll: ), ook uwe privé als B&B beschouwen (Hu? Meent ge dat ik niet in uw slaapkamer mag rondwandelen?) of zich niet aan de afgesproken check-in tijden houden (bij mijn vrienden is dat tussen 17u00 en 23u00... maar regelmatig staat er al volk om 14u00 en zijn ze kwaad dat ze niet kunnen inchecken.. of ze bellen om 02u00 's nachts om te zeggen dat ze "ietskes" later zullen zijn :roll: )
Maar goed... Als Els dat ooit toch wil doen... kga ze niet tegenhouden, maar peis wel dat ik me er niet te veel mee ga moeien (of der gaan der een paar ne lastige "gastheer" tegenkomen :mrgreen: )

Betreft de prijs van ons huis... Zakken zullen we dus zeker niet moeten doen aangezien er na zo een korte tijd al zoveel interesse blijkt te zijn.
We hebben wel al gedacht dat we onze prijs te laag hadden staan... maar bon... als zowel de bankdirecteur (die het huis redelijk goed kent), als 2 makelaars allemaal bijna identiek dezelfde prijs schatten..
En ook de biedingen die we vorige week hebben binnen gekregen... Er waren er een paar dik onder de prijs (maar dus echt veel eronder :roll: ) en dus een paar (gelukkig maar :mrgreen: ) boven de vraagprijs... maar ook opvallend veel boenk op de schattingsprijs. Dus denk dat die prijs die we vroegen best wel snor zat.
Waren we boven de 300 000 gegaan dan hadden we misschien een pak minder volk over de vloer gekregen.

Anyways... volgende week woensdag is het normaal het ondertekenen van de compromis. Als het dus maar snel volgende week is :D

Afbeelding

m4nTiS
2000cc

Berichtdoor m4nTiS op wo jun 11, 2014 21:03

En we hebben een ondertekende compromis \:D/
Dus wat ons betreft mag er (hopelijk voor altijd) een slotje op :wink:

Afbeelding

Harald
2000cc

Berichtdoor Harald op wo jun 11, 2014 21:07

Proficiat!
:thumbsup:

Dus, van zondag 7 juni tot vrijdag 19 juni 2015 kunnen wij langskomen :?:
:lol:

m4nTiS
2000cc

Berichtdoor m4nTiS op wo jun 11, 2014 21:10

deal 8)

Afbeelding

smullie
2000cc

Moto('s): BMW R1200GS

Berichtdoor smullie op do jun 12, 2014 11:07

Zoals gevraagd: Slotje

Proficiat, btw!
Pastoor Walter: "Agressiviteit, daar ken ik alles van! Ik zit wel in een motorbende, he..." :cool:

Vorige

Keer terug naar Kleinhandel