motor start niet meer

Hier kan je technische zaken bespreken.
Reech
750cc

Moto('s): S 1000 RR ('17)

motor start niet meer

Berichtdoor Reech op ma sep 19, 2016 12:26

Vrijdag was het nog eens zover...
Ik ben weer eens in panne gevallen met de VFR, ditmaal bij het uitrijden van de tunnel vlak bij m'n werk.
+200kg de helling opduwen in vol motorornaat is niet voor watjes :-P

"Wats kebeurt"
Bij t vertrekken vanuit stilstand, aan de uitgang van de tunnel, is de motor ineens uitgevallen.
Toen ik naar t dashbord keek bleek daar nog een zuchtje elektriciteit door te passeren, maar niet veel meer dan dat. (Achtergrondverlichting zeer flauw, klok nauwelijks te lezen)
Contact af en terug op bracht geen soelaas, en de motor starten gaf zelfs geef klik.
Naar t werk geduwd... zelfs 100m is ver als ge 200kg bergop aan't duwen zijt en 5 keer moet stoppen omdat 't weer rood is.

Op 't werk heb ik alles wat aan de batterij hing afgekoppeld en ze dan aan de lader gehangen (een 6 tal uur als ik me goed herinner).
Tijdens 't afkoppelen ben ik 1 draadje tegengekomen (fabrication maison) dat afgebroken in z'n klem zat. (m.a.w. voor zover ik kan zien kon die vermoedelijk geen contact maken met iets anders).
K heb nog geen gelegenheid gehad om uit te vlooien waar dat draadje precies voor moest dienen.
Na 4uur laden (en na 6uur opnieuw) geprobeerd om te starten (enkel de motor weer aan de batterij gehangen, alle andere kabeltjes nog steeds afgekoppeld):
Bij t contact aan zetten hoor ik de naftpomp "primen", zoals normaal.
Bij t starten draait de startmotor rond (naar mijn mening krachtig genoeg om effectief te starten), maar de motor slaat niet aan. (de lichten dimmen een beetje, maar da hebben ze altijd gedaan)
Wat ik raar vind is dat ik na verscheidene pogingen geen (onverbrande) naft ruik, zelfs niet met m'n neus tegen de uitlaat.

Dit alles doet me vermoeden dat ik met 2 problemen zit:
Batterij ineens zo plat als een vijg --> Alternator probs, of lag het toch aan dat losse kabeltje? (kan ik helaas niet makkelijk testen voor de motor weer draait)
Probleem met de naft-toevoer, of de injectie... maar 100% zeker ben ik daar niet van.

:roll: Ja er zit naft in de tank, neen de startonderbreker is niet ingedrukt, ... :wink:

Alle inspiratie/advies is welkom...
...
If at first you DO succeed... try not to look to surprised...

werner1
2000cc

Re: motor start niet meer

Berichtdoor werner1 op ma sep 19, 2016 20:14

Benzinepomp kapot ? , Bougies of hoogspanningsbobijn kapot ? , :-k :-k

Reech
750cc

Moto('s): S 1000 RR ('17)

Re: motor start niet meer

Berichtdoor Reech op ma sep 19, 2016 21:31

werner1 schreef:Benzinepomp kapot ? , Bougies of hoogspanningsbobijn kapot ? , :-k :-k

Als het aan de ontsteking ligt, zou ik dan gene naft moeten ruiken na een aantal pogingen?
Of is dat een verkeerde veronderstelling?
De bougies heb ik nog nooit gevonden op de VFR, anders zou k er een uit halen om te zien of die vonkt.

Ik heb nu ook net de errorcodes is uitgelezen en er staan er geen recente in (enkel iets van de snelheidssensor die los zou zitten, maar da's een oude die k nog niet gewist had).
Bij de startpogingen zakt de batterij onder de 10V (k ben gestopt bij 9,8V), dus heb ik hem nog maar effe aan de druppellader gehangen.

verder vind ik niets da "out of place" lijkt.
...
If at first you DO succeed... try not to look to surprised...

Keer terug naar Het sleutelhoekje